رفتن به محتوای اصلی
۹ آبان, ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۵
رئیس شورای اسلامی شهر قم:

مترو قم آماده تست گرم است؛ اما بدون واگن

مترو قم آماده تست گرم است؛ اما بدون واگن
رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان آمادگی مترو برای راه اندازی و تست گرم گفت: متاسفانه هنوز مشکلات تأمین واگن به صورت کشوری حل نشده و با وجود حمایت دولت و وزارت کشور از مترو قم امیدواریم به زودی خط A مترو راه اندازی شود.

به گزارش شهرنیوز به نقل از شورای اسلامی شهر قم؛ محسن محرری در صد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد به مناسبتهای هفته پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: شهادت مظلومانه و جانساز هزاران نفر از فلسطینی و کودکان بی گناه را به همه آزدگان جهان تسلیت میگویم.

وی شرایط غزه را دردناک توصیف کرد و افزود: امیدواریم با مقاومت مردم فلسطین و حمایت جهانی به زودی شاهد اتمام جنگ و اتمام کشتار کودکان و زنان در این منطقه باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه به شهادت شهید فهمیده اشاره و بیان کرد: شهادت حسین فهمیده ایثار و شهادت را بانگاهی جدید تعریف کرد و امروز به این مناسبت از دانش‌آموزان نخبه بسیجی در شورا تجلیل می‌شود تا به عنوان الگویی برتر به دانش‌آموزان معرفی شود.

وی سپس به تأمین واگن مترو اشاره کرد و گفت: با توجه به آخرین بازدید وضعیت مترو قم در خط A همه شرایط فنی و مدیریتی برای بهره بردرای آماده است و پست ۶۳ برق نیز بازدید شد و شرایط فنی وبرقی مترو تأمین شده و پله برقی‌ها راه اندازی شده است.

محرری تأکید کرد: فاز اول از خطA  مترو با دو ایستگاه کشاورز و شهید مطهری تست گرم است  و تنها منتظر تأمین واگن هستیم و در بازدیدهای اخیر بر این امر تأکید شده و دولت و مجموعه وزارت کشور حامی قم بوده اما مشکلات و محدودیتهای وجود دارد که امیدواریم بتوانیم مشکلات و چالشها را حل کرده و واگن مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به تاخیر در تامین رام های مورد نیاز خط A مترو، گفت: از سنوات گذشته تامین این رام ها در قراردادهای کشور پیش بینی شده بوده و به دلایلی این تامین در وزارت کشور با تاخیر همراه بوده است، اما لازم به ذکر است با مجوز شورای اسلامی شهر، شهرداری قم به موازات قرارداد وزارت کشور، مستقلا نیز در جهت تامین این رام ها عقد پیمان نموده است.

وی از برگزاری جلسه‌ای در وزارت کشور در هفته آینده خبر داد و بیان کرد: در جلسه آینده وزارت کشور امیدواریم تکلیف واگن مورد نیاز شهر قم روشن شود و بتوانیم این مسئله را حل کنیم.


منبع مطلب: شورای شهر قم
https://www.qom.ir/DiPFp